من؛یک(شاید)مــعـــــلمـ

گاه نوشت های من؛یک(شاید)مــعـــــلمـ!!"

درد معلمی!

شنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۵۰ ق.ظ


الان دارم با خودم فکر میکنم اصلا من به درد معلمی میخورم یا نه؟

سرنوشت چند نفر به جواب سوال من بر میگرده؟!!تا آخر خدمتم یعنی سی سال دیگه(به قید حیات!)چند تا دانش آموز زیردست من میان و میرن؟!

اصلا من به درد معلمی میخورم یا نه؟اصلا این سوال خوبیه ؟شاید بهتر باشه بگم من معلم میشم یا نه ؛یا من میتوانم موثر باشم یا نه؟

راستش دارم میترسم...

میترسم از اینکه آینده ی یه نفر با برخورد و رفتار من به سمتی باید بره که نباید...از یه طرف یه امیدی توی دلم هست که میگه شاید یه نفر خواست مسیرو کج بره

تو با رفتار و کردارت راه درست رو بهش نشون میدی!

اصلا وظیفه من چیه؟وظیمه من به عنوان معلم اینه که راه درست رو به دانش آموزانم یاد بدم؛یا صرفا علم؟!

به قول حسن کی گفته باید همه رو به زور به بهشت برد!!والا

خلاصه که گیجم.سه نقطه


پ.ن:یه سر به حاج آقا اسماعیل زاده باید بزنم دوباره

 

نظرات (۳)

  • هادی سیاوش کیا
  • همین که این فکر رو میکنی نشون میده که ...
    چی؟!
    فکر می‎کنی؟!

    عجیبه. واقعا عجیبه.
    پاسخ:
    فکر کردن من عجیبه؟!
    بریم دریا؟
  • دکـ لـ مـ هـ
  • بهتره زودتر به جوابش برسید! هرچند همین سوال خودش گویای دغدغه پاکِ شماس


    راستش خودم رو قضاوت نمیکنم... اما توی این دانشگاه پره ازین افرادی که حیفه اسم معلم روشون... که خودتون بهتر اطلاع دارید حتما!
    :::
    +برای مثال عرض میکنم:
    هفته پیش توی کارورزی دانش آموزی رو مشاوره دادم که به دلیل طول کشیدن، قرار بود این هفته کارم رو روش ادامه بدم! اما به دلایلی نشد این هفته برم مدرسه. اما جای خودم یه کارورز دیگه رو فرستادم براش!
    حالا کاشف به عمل اومده که هرچی من رشته کردم رو کارورز بعدی که از دوستانم هم باشن پنبه کردن!
    فقط اندکی از آن: تصور کنید به دانش آموزی مذهبی که روزی نیم ساعت هم درس نمیخونه، بگن: دورِ هیئت و این مسجد پسجدو خط بکش. از امروز هم باهاس روزی 12 ساعت بلکه بیشتر درس بخونی!
    بعدش بنده خدا گفته: اون مشاور مهربونه هفته پیش یچی دیگه میگفت!
    دوستمان هم عرض کردند: مشاور قبلیه بیخود کرده! بعد دانش آموز رو به شکل ناشایستی از کلاس به بیرون پرت کرد!
    +عمقِ فاجعه رو داشتید؟؟؟؟!!!
    پاسخ:
    بعله....
  • حمید اسماعیل زاده
  • وای به حال اونایی که این سوال رو از خودشون نپرسیدن.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    < برگرفته شده از صدای نور